blog

جاذبه های گردشگری باکو

شهر قدیمی باکو که سال 2000 میلادی به عنوان نخستین مکان از آذربایجان در یونسکو ثبت شده است و به اینر سیتی یا ایچر شهری معروف است شهری تاریخی است که بسیاری از جاذبه های گردشگری باکو مثل باکو مثل برج دختر، قضر شیروان شاه و دروازه مراد در آن قرار دارند.
برج دختر


این قلعه در روزگار کهن، نیایشگاه آناهیتا بوده و زرتشتیان برای زیارت به آن‌جا می‌رفته‌اند
این برج به دلیل معماری خاص و منحصر به فردش یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری باکو است و طوری طراحی شده است که بیش از دویست نفر در آن جای می گیرد.
از آنجایی که این قلعه دیدی مناسب به آسمان داشته است از آن به عنوان مرکز نجوم نیز استفاده میشده است.
این قلعه با 30 متر ارتفاع در 8 طبقه ساخته شده است که می توانید از پله های قلعه بالا بروید و چشم انداز زیبای شهر را تماشا کنید.
یک چاه قدیمی در طبقه ی سوم برج وجود دارد که دهانه ی آن هفتاد سانتی متر است و آی آن قابل نوشیدن است که توسط باستان شناسی به نام عباس اسلاموف کشف شده است.
دلیل نام گذاری این قلعه استجکام آن و اینکه هیچ گاه به دست دشمنان نیفتاده است می دانند و از طرفی چون هیچ اهریمنی نتوانسته به داخل این قلعه نفوذ نمایند به این نام خوانده می شود.
گروهی از باستان شناسان قدمت این قلعه را به دوره ی سومری ها و گروهی دیگر به قرن دوازدهم نسبت می دهند.
برای دسترسی به این قلعه باید به سمت بخش تاریخی شهر و دریای کاسپین بروید البته به وسیله مترو و اتوبوس و تاکسی به راحتی می توانید خود را به این مکان برسانید. همچنین باید خاطر نشان کرد که شما در ساعات 9 تا 18 می توانید از این قلعه دیدن نمایید.
کاخ شیروانشاه
بزرگترین بنای شیروانشاهان است که از سال 2000 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
مجتمع کاخ علاوه بر محموعه کاخ شیروانشاه شامل آرامگاه سید یحیی باکوی دانشمند باکو، جمام و مسجد و دیوان خانه است.
این کاخ که در قرن پانزدهم ساخته شده است در سال 1501 توسط صفویان که باکو را فتح کرده بودند به ویرانه تبدیل شد ولی سال ها بعد مرمت شد و به عنوان موزه ای تاریخی در یونسکو ثبت شد.
معماری قدیمی و زیبای این کاخ که نشان از فرهنگ سنتی این شهر دارد گردشگران زیادی را به سمت خود چذب کرده است .
دروازه مراد
این دروازه در قرن 16 توسط شیروانشاه برای محافظت از شهر در برابر روس ها و پارس ها و ترک ها ساخته شده است.
دروازه مراد نشان دهنده ی دوره ی تاریخی خاصی از باکو اس

بلوار باکو
این بلوار یکی از جاذبه های زیبای باکو است که خصوصا در شب زیباییش چند برابر می شود کجبوبیت این بلوار به دلیل چشم انداز زیبایش می باشد که موجب شده به پاتوق جوانان در شب زیر نور چراع ها تبدیل شود.
پیاده روی در این بلوار که در امتدادش پارک سرگرمی ،ونیز کوچولو و رستوران ها و …. وچود دارد بسیار لذت بخش است.
چشم باکو
نام چرخ و فلک بررک باکو است که 60 متر ارتفاع دارد و نیم ساعت طول می کشد که یک دور کامل بچرخد.این چرخ و فلک که همانند چرخ و فلک های بزرگ دنیا ساخته شده است جز یکی از خاطرات گردشگران خصوصا آن هایی که با خانواده و کودکان خود به این شهر سفر کرده اند می باشد.

 

نوروز 99 با ابرش پرواز به صورت اقساط به باکو سفر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *